Een pakkende getuigenis van de ex-dakloze Eric






Ik ben Erik en ben 22 jaar oud. Op dit moment woon in Hasselt maar er was een tijd dat ik geen dak boven mijn hoofd had. Ik was 18 jaar toen ik de jeugdinstelling moest verlaten en op straat terechtkwam. Ik werd als het ware voor de leeuwen gegooid. Het is met toen toch gelukt om alleen te gaan wonen op een kot en te gaan studeren. Helaas was ik geen goede student en was ik meer niet op school dan wel. Het gevolg? De school verlaten en natuurlijk had ik toen geen recht meer op een kot. Ik kwam definitief op straat terecht. Ik heb één jaar lang op straat rondgezworven van stad naar stad. Ik werd uit het bevolkingsregister geschrapt en kon nergens meer naartoe.

Toen kwam ik in contact met Musti, de oprichter van vzw Homie. Hij bracht mij samen met verschillende instanties zoals Arktos en het OCMW. Stap per stap kwam ik er terug bovenop. Op dit moment ben ik volledig terug opgenomen in de maatschappij. Ik heb een eigen studio, ik werk en kan mezelf onderhouden. Ik sta wel nog in nauw contact met verschillende instanties voor de nodige opvolging.

Als de caravan er geweest was toen ik dakloos was dan had die voor mij ontzettend veel kunnen betekenen. Mensen kunnen zich niet voorstellen wat het is om geen dak boven hun hoofd te hebben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wie is Musti (de oprichter) eigenlijk?

De caravan: wat gaan we doen?